Aftenvandring 2024

Bredballe Lokalhistoriske Forening indbyder hermed til årets aftenvandring

Strandstien ca. 1938

Foråret er nu for alvor på vej og tiden for den traditionsrige aftenvandring nærmer sig derfor og heldigvis med hastige skridt.

Vandringen vil i år finde sted mandag den 27. maj 2024, så husk straks at sætte et stort kryds i kalenderen ud for denne dato!

Årets tema er ”En vandretur fra Brønsodde til Bybæk”.

Vi har i den anledning allieret os med Leif Brogaard, som gennem et mangeårigt kendskab til området har erhvervet sig en stor viden om en række af de boliger, vi kommer forbi, lige fra små fiskerhuse til store patriciervillaer.

Leif har lovet i løbet af vandreturen at fortælle historien om både boligerne og deres  beboere de steder, hvor vi har valgt at gøre holdt.

Mon ikke der også fortælles en anekdote eller to på vor vej?

Vi mødes kl. 19.00 ved klubhuset, hvor ”Brønsodde fiskeri & bådlaug” holder til i bunden af Dampskibsvejen.

Har nogle af deltagerne spørgsmål i forlængelse af vandringen, vil der være mulighed for at stille dem til os, når den medbragte kaffe indtages i fiskernes klubhus.

Så vil vi gøre vort bedste for at besvare dem.

Vi håber på, at rigtig mange vil møde op til dette spændende arrangement.

Alle er velkomne!